خیلی بد است! یک نسل کامل در کانادا قادر به خرید خانه خود نیستند

Submitted on Mon, 05/06/2024 - 20:30

نظرسنجی پشت سر هم نشان می دهد که مالکیت خانه برای کانادایی ها مهم است. با این حال، برای بسیاری از متولدین دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، این رویا در حال محو شدن است، با انبوهی از چالش ها، رسیدن به نردبان ملک را برای آنها نسبت به نسل های قبلی دشوارتر می کند.

سباستین مینتا در آخرین گزارش Moody’s Analytics گفت: «مالکیت خانه، که زمانی نقطه عطف کلیدی در سفر به بزرگسالی بود، به طور فزاینده ای برای Millennials و نسل Z دشوار می شود.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ نرخ مالکیت خانه در میان کانادایی ها در سال ۲۰۱۱ به اوج خود رسید و از آن زمان تاکنون به طور پیوسته در حال کاهش بوده است، افزایش نرخ رشد خانوارهای مستاجر در طول دهه بعد، دو برابر خانوارهای صاحب خانه، منعکس کننده چالش های فزاینده ای است که بسیاری از کانادایی ها برای دستیابی به مالکیت خانه با آن مواجه هستند.

نرخ بهره بالا و تورم در چند سال گذشته از عوامل مهم این چالش بوده است. به گزارش RBC، از زمانی که بانک مرکزی کانادا شروع به افزایش نرخ بهره در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کرد، افزایش هزینه های استقراض باعث کاهش ۲۲ درصدی بودجه خریداران مسکن شده است. در همین حال، قیمت مسکن تنها ۱/۸ درصد کاهش یافت.

رابرت هوگ، دستیار اقتصاددان ارشد RBC در گزارش اخیر خود گفت: "تقاضا برای خرید خانه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. توانایی بسیاری از کانادایی ها برای ورود به بازار مسکن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است."

مودیز این "روند شگفت انگیز" را در داده های سرشماری سال ۲۰۲۱ یافت. نه تنها افرادی که برای اولین بار خانه می خرند و در رده ی سنی ۲۵ تا ۳۹ سال می باشند کمترین میزان مالکیت خانه را دارند، بلکه از سال ۲۰۱۱ کاهش قابل توجهی نیز داشته اند.

طبیعی است که نرخ مالکیت خانه در میان جوانانی که زمان کمتری برای جمع آوری ثروت و دارایی دارند، کمتر باشد. اما منته گفت که این نسل نیز با مجموعه‌ای از چالش‌ها مواجه شده است که رقابت آن‌ها در بازار مسکن امروز را در مقایسه با دهه‌های گذشته سخت‌تر می‌کند.

او گفت که جوانان کانادایی در اوایل دوران شغلی خود نسبت به نسل های قبلی با فشار بیشتری روبرو هستند. هزینه تحصیل بیشتر است، مشاغل سخت‌تر هستند، دستمزدها نسبت به چند دهه پیش پایین‌تر است و قیمت مسکن سریع‌تر از دستمزدها رشد می‌کند.

آنها همچنین با مشکلات عمده بحران قیمت مسکن روبرو هستند که چندین دهه در حال ساخت است.

رونق جمعیت کانادا در چند سال گذشته کمبود مسکن را تشدید کرده است. در ابتدای سال جاری، نیروی کار ملی به میزان ۳/۷ درصد رشد کرد، اما تعداد شروع به کار مسکن جدید اساساً ثابت بود.

استفان ماریون، اقتصاددان در بانک ملی کانادا، گفت به ازای هر ۴/۹ نفر در شاغل، تنها یک خانه در دست ساخت است و "این شکاف عرضه مسکن بی سابقه است."

وی گفت: متأسفانه ممکن است سالها طول بکشد تا این وضع به حالت عادی بازگردد. در عین حال، خانوارهای کانادایی نباید انتظار کاهش قابل توجهی در تورم هزینه مسکن داشته باشند.

دولت فدرال سخت در تلاش است تا به این موضوع رسیدگی کند. ریشی سوندی، اقتصاددان در بانک تورنتو-دومینیون، گفت که طرح مسکن کانادا شامل مجموعه ای از اقدامات با هدف تشویق ساخت و ساز خانه است که بسیاری از آنها سال هاست که صنعت مستغلات به دنبال آن بوده است.

اما او هشدار داد که این طرح مستلزم ساخت دو میلیون خانه دیگر بر تولید معمولی ساخت و ساز تا سال ۲۰۳۱ است، هدفی که به این معنی است که باید سالانه 550000 خانه ساخته شود که بسیار بالاتر از سطح رکورد تاریخی است.

دستیابی به این هدف نیز با موانع بسیار جدی روبرو است. او گفت که صنعت ساخت و ساز در حال حاضر با ظرفیت کار می کند و کمبود کارگران، افزایش سرعت را دشوار می کند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز