دانشجویان بین المللی فرار می کنند! کانادا در حال از دست دادن جذابیت خود است: سقوط از رتبه اول در جهان

Submitted on پ., 05/02/2024 - 21:33

کانادا جایگاه خود را به عنوان یک مقصد تحصیلی بین المللی برتر رها کرده است و دانشجویان بین المللی به جای کانادا به ایالات متحده می روند.

یک نظرسنجی انجام شده توسط شرکت خدمات جهانی IDP Education نشان می دهد که نوسانات سیاست در کانادا، استرالیا و بریتانیا بر ثبت نام دانشجویان بین المللی تأثیر می گذارد، به طوری که ۴۱٪ از دانشجویان بالقوه اکنون در برنامه های تحصیلی خود در خارج از کشور تجدید نظر می کنند.


به نظر می رسد که ایالات متحده در مقایسه با آخرین باری که این نظرسنجی در آگوست ۲۰۲۳ انجام شده بود، در رتبه چهارم در لیست مقاصد تحصیلی ترجیحی در خارج از کشور قرار دارد، ذینفع اصلی باشد.

افزایش محبوبیت ایالات متحده تا حد زیادی به ضرر کانادا بوده است که از رتبه اول رتبه بندی به چهارمین سقوط کرده است. استرالیا نیز برتری خود را از دست داد و از جایگاه اول مشترک به دوم سقوط کرد، در حالی که بریتانیا همچنان جایگاه سوم خود را حفظ کرد.

این نظرسنجی جدیدترین مورد از سری تحقیقات آینده نوظهور IDP است که نظرات بیش از ۱۱۵۰۰ دانشجوی بین المللی بالقوه و فعلی از ۱۱۷ کشور را گرد هم می آورد. این یافته‌ها نشان می‌دهد که بسیاری بر این باورند که چشم‌انداز تحصیلی آمریکا نسبت به رقبای انگلیسی‌زبانش در بحبوحه دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ، قابل اعتمادتر است.

تنیل اوشانسی، مدیر اجرایی آموزش آوارگان داخلی، گفت که یافته‌ها تأثیر «تغییر ویزا و سیاست‌ها» را در کشورهای مقصد نشان می‌دهد.

اوشانسی گفت: «تقاضا به ناچار تحت تأثیر قرار گرفته است، به طوری که دانشجویان جاه طلب و باهوش در سراسر جهان به طور فزاینده ای برای پیگیری کشورهای هدف خود مشکل پیدا می کنند.

این نتیجه زمانی حاصل می شود که کانادا سقف های سهمیه مجوز تحصیلی جدید را اجرا می کند و استرالیا سیاست های پردازش ویزا جدیدی را اجرا می کند که موانع بیشتری را برای دانشجویان آسیای جنوب شرقی، آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد می کند.

سایمون امت، کارشناس این صنعت، گفت: "دولت های بریتانیا، استرالیا و کانادا برای حفظ مزیت رقابتی خود در این صنعت جهانی نیاز به شفافیت در مورد سیاست های دانشجویان بین المللی خود دارند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز